Kasnio ti je let? Kako da sam podneseš zahtev za odštetu?
Ako ti je let kasnio nekoliko sati i ispunjavaš uslove za odštetu, zahtev možeš podneti sam, bez posrednika i plaćanja provizije. U ovom tekstu pročitaćeš lični primer kako je Wizzair isplatio nadoknadu za let, ali i kako nismo imali pravo na nadoknadu kod Turkish Airlines kada je let bio otkazan. Ipak, uspeli smo da dobijemo smeštaj jer smo bili uporni.
U januaru smo imali let Wizzair-om za Dortmund. Momenat pre nego što smo krenuli iz Bora ka Nišu, stigao mi je mejl da je let odložen za dva sata. Posle toga je odložen još jednom, dva puta, tri puta… Kada smo konačno krenuli iz Bora, stigao je novi mejl da su pomerili let sa 17:00 na 16:00 (da, i to se može dogoditi). Uhvatila me je panika da li ćemo stići, ali kako uvek krenemo malo ranije, nije bilo problema.
Let nam je konačno kasnio 5 sati, ali zvanično, po svim informacijama, oni su stavili 4 sata.
Kada imaš pravo na nadoknadu?
Ovde je screenshot sa Wizzair sajta. Obrati pažnju na razdaljinu od-do mesta gde letiš i vreme kašnjenja. Takođe, imaš pravo na vaučer za hranu, ukoliko je oni sami ne obezbede.
U konkretnom slučaju, osoblje je obezbedilo hranu i vodu, ali NIKOME nisu to nudili, samo su dobijali oni koji su tražili. Pored njih su prolazile porodice sa decom, nikoga nisu nudili i nikome nisu rekli da imaju pravo na to. Zato, moraš uvek znati svoja prava.
Kako da tražiš naknadu?
Mesta za zahtev za nadoknadu, povraćaj novca i slično, često se nalaze na „skrivenim“ mestima na sajtu avio-kompanije. Zato ljudi često posežu za raznim sajtovima koji nude usluge da umesto tebe traže povraćaj novca, uz proviziju. Ako želiš, možeš to učiniti i sam.
Na ovom LINKU možeš napraviti nalog i sam podneti zahtev. Imaš pravo na dve vrste refundacije:
- Kompenzacija za kašnjenje leta po zakonu Evropske unije.
- Nadoknada troškova prouzrokovanih kašnjenjem leta (telefonski razgovori, taksi, autobus, hotelski smeštaj…).
Mi smo odabrali prvu opciju. A ovo su uslovi koji podležu refundaciji, a koji ne.
Svaki putnik treba da podnese zahtev za sebe. I da, svako će dobiti po 250 €. Takođe, možeš dobiti 20% bonusa ukoliko želiš refundaciju na Wizzair nalog. Mi smo odabrali jednu uplatu na račun, a jednu na Wizzair nalog. Wizzair nalog je bio dopunjen u roku od nekoliko dana, dok smo za uplatu na račun čekali nekoliko meseci. Na kraju smo i to dobili.
Procedura je jednostavna, ali zahteva strpljenje i malo truda. A, evo i uslova kada možeš/ne možeš dobiti nadoknadu.
Kada nismo imali prava na nadoknadu?
Pre dve godine smo putovali na Sejšele. Malo pre poletanja sa beogradskog aerodroma, nevreme je zadesilo Beograd. Let nije bio odložen, već odmah otkazan. Tada nismo imali pravo na nikakvu naknadu jer je razlog bio vremenska nepogoda – situacija na koju niko ne može uticati.
Iako smo odmah sutradan imali zakazano venčanje, nije bilo niti nadoknade niti razumevanja… Let nam je bio odložen za 15:00 narednog dana. Rekli su nam da se vratimo kući i dođemo sutradan, da će nam nadomestiti troškove. Međutim, nama je bilo potrebno 4 sata vožnje samo u jednom smeru, a nismo ni svojim kolima došli – znači, nije bilo šanse.
Kako nismo imali drugih mogućnosti, čekali smo da nam nađu smeštaj. Prednost su imali stranci. Kada smo mi došli na red, rekli su nam da nemaju više kapaciteta. Bila sam gladna (na aerodromu ništa nije radilo), smrznuta (koferi su nam pokisli), iscrpljena (upravo se vratila sa dugog putovanja), sedela sam na podu i počela da plačem. Kada je verenik video u kakvom sam stanju, počeo je da se raspravlja sa osobljem i ipak su nam obezbedili sobu u hotelu u blizini aerodroma. Stigli smo oko 2-3 posle ponoći.
U ovakvim situacijama imaš prava na nadoknadu smeštaja i prevoza, čak i ako sam pronađeš smeštaj. Na kraju se sve lepo završilo – ceremonija je pomerena za dan kasnije, smeštaj nam nije naplaćen i sve je prošlo u redu.
I živećemo srećno do kraja života. 🙂
Da li si ti imao/la nekih iskustava sa kašnjenjem/otkazom leta? Podeli sa nama tu priču.